پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۲۴۳ مورد

چهارشنبه ١٢ آبان ١٤٠٠ ساعت ١٢:٥٧ ب.ظ   ( بازدید : 126 نفر )

رئیس بیمارستان بنت الهدی (ع) بجنورد با اشاره به برخی عوارض جانبی کرونا برای مادران باردار گفت: بیماری کرونا ممكن است مادران باردار ار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سایر عوارض جانبی مانند زایمان زودرس (زايمان پیش از 37 هفته) قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبر وبدا؛ دکتر «شاهین مافی نژاد» با بیان این که مطالعات انجام شده، حاکی از آن است که برخی از بیماری های ویروسی، منجر به عوارض ناخواسته در زنان باردار، جنین و نوزادان آن ها می شود، افزود: در همه گیری کوويد 19، زنان باردار به دلیل بروز تغییرات گسترده در سیستم بدنی مستعد ابتلا به بیماری های عفوني هستند.
وی با بیان این که افراد باردار در مقایسه با سایر زنان در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری کوويد 19 قرار دارند، ادامه داد: نوزادان متولد شده از مادران باردار مبتلا به کوويد 19، در صورت تماس با ترشحات تنفسی آلوده مادر يا ارائه دهندگان مراقبت، به این بیماری مبتلا می شوند که گاهی علائم خفیف تری در آن ها بروز پیدا می کند و گاهی نیز بدون علامت هستند. 
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش خطر ابتلا به عوارض بارداری در زنان باردار مبتلا به کوويد 19 پیشنهاد می شود که مراکز بهداشتی درمانی و متولیان سلامت، توجه بسیار دقيق و ویژه ای بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی و مراقبتی قبل، حین و پس از زایمان داشته باشند.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.